אפריל 26, 2024

חדשות הגבעה

כל מה שקורה בגבעת שמואל

ישיבת בני עקביא גבעת שמואל גבתה כספים שלא כדין

1 min read

במכתב ששלח משרד החינוך לראש ישיבת בני עקיבא גבעת שמואל נטען כי אגף האכיפה ערך ביקורת בנוגע לגביית תשלומים מההורים בשנת תשע"ט על ידי ישיבת בני עקיבא גבעת שמואל.
מהמכתב עולה חשד להתנהלות לא תקינה לגבי כספי ההורים, בבדיקת האגף נמצאה גבייה של תשלומי הורים שלא כדין, עוד כתוב במסמך של אגף האכיפה שהמוסד הלימודי חייב להחזיר את הכספים.

מדובר בממצאים מאוד חמורים כנגד אחד מבתי הספר הגדולים ביותר בגבעת שמואל.

זו איננה הפעם הראשונה שיוצא דוח שלילי כנגד המוסד והדוח אף מפרט את הליקויים:

עבור התקנת מערכות מולטימדיה נמצא כי נגבו כספים ביתר ושלא כדין.
גבייה זה עומדת בניגוד לחוזר הוראת הקבע לפיה חל איסור לגבות מהורי התלמידים סכומים לרכישת ציוד ותשתיות עבור המוסד, סך הגבייה עמד על 554,442 ₪.

עבור מסע ישראלי נמצא כי המוסד גבה סכומים עבור רכיב זה ללא קבלת אישור לגבייה במערכת "אפיק". הדבר עומד בניגוד להוראת הקבע לפיה, כלל סעיפי הגבייה חייבים באישור מפקח דרך מערכת "אפיק". סך הגבייה עומד על 30,000 ₪ (250 לתלמיד).

דמי רישום: המוסד דרש מהורי התלמידים המתעתדים ללמוד במוסד תשלום של 1,000 ₪ עבור דמי רישום בניגוד להוראת הקבע. מבדיקת אגף אכיפה עולה כי מספר התלמידים החדשים שנרשמו למוסד בשנה"ל, תשע"ט עמד על 216 תלמידים, ועל כן סך הגבייה עומדת על 216,000 ₪.

מגמת ביוטכנולוגיה נמצא כי בניגוד להוראת חוזר הקבע, המוסד גבה סכומים עבור רכיב זה ללא קבלת אישור לגבייה במערכת "אפיק". מנתוני הנהלת החשבונות של המוסד עולה כי המוסד גבה סך של 5,940 ₪ עבור רכיב זה. מבדיקת אגף אכיפה עלה חשד כי בחשבון הבנק הייעודי לתשלומי ההורים במוסד נותרה יתרה בגובה 800,000 ₪ בתום שנה"ל תשע"ח. תשלומי הורים תקפים לשנה בה נגבו. קרי, במידה והכספים לא נוצלו עד תום שנה"ל יש להשיב את יתרת הכספים העודפים להורי המוסד או לחילופין לקזז את היתרה משכר הלימוד של שנה"ל הבאה.

מבדיקת אגף האכיפה עולה כי נראה כי המוסד השתמש בכספי הורים עבור הרכיבים הבאים: הוצאות מנהלה, אחזקה וציוד (אבטחה, ספוגים אקוסטיים, עיצוב קירות וכו'), הוצאות בגין שירותים שניתנו למורים או להורים במוסד כיבוד ועד הורים, מופע להורים וכו'.

שימוש בכספי הורים עבור בניית סככה למגרש כדורסל: מהחומרים שהונחו בפנינו עולה חשד לשימוש שלא כדין בתשלומי ההורים עבור קירוי מגרש הכדורסל במוסד, זאת בניגוד להוראת חוזר הקבע.

לכל העדכונים גם בוואטסאפ – הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו
(ע"י לחיצה על האייקון הירוק)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *