אפריל 26, 2024

חדשות הגבעה

כל מה שקורה בגבעת שמואל

גבעת שמואל שוב בדרך לאדום

1 min read

מספר חולי הקורונה בעיר בעלייה בימים האחרונים, והמצב לא נראה טוב.

לקוח מאתר משרד הבריאות

נכון להיום (א'), גבעת שמואל נמצאת במקום השני ברשימת הערים ברמזור הקורונה. גבעת שמואל, אשר רק בתחילת שבוע שעבר הייתה עיר ירוקה, מקבלת היום את הציון 6.9 ואת הצבע הכתום ברמזור הקורונה. בגבעה יש נכון להיום מעל 50 חולי קורונה פעילים. ככל הנראה שנתונים אלו הם עקב כך  שכ- 30% מתושבי העיר מתחת לגיל 17 וטרם התחסנו. בנוסף, ממחקרים חדשים עולה כי החיסון מונע רק כ-40% ממקרי ההדבקה מזן הדלתא (המוטציה החדשה). 

לכל העדכונים גם בוואטסאפ – הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו

(ע"י לחיצה על האייקון הירוק)

אחד ממקרי ההדבקה בגבעה התרחש שבוע שעבר בגנים כלנית ולוטם וילדי הגן נכנסו לבידוד. כפי שדיווחנו כאן לראשונה, גני כלנית ולוטם מצטרפים לגן דובדבן, אשר בו ארעה הדבקה בתחילת הגל הנוכחי בעת יום הולדת של אחד מילדי הגן. 

בתחילת החודש אוחדו הגנים "לוטם" ו"כלנית"  לגן אחד עקב שיפוצים, למרות מחאת ההורים שכן ילדי הגנים הם בעלי צרכים מיוחדים ובסיכון גבוה להדבקות מקורונה. ההורים משני הגנים זועמים על האיחוד וטוענים כי אחד הדברים שממנו הם חששו הוא הדבקה כתוצאה מאיחוד הגנים עקב חשיפת הילדים ליותר ילדים ואנשי צוות. כעת יש מספר חולים מאומתים מהגנים.

לאור המספר ההולך וגדל של חולי הקורונה, קבינט הקורונה אישר להחזיר את הגבלות התו הירוק, והן צפויות להיכנס לתוקף ביום חמישי. לפי המתווה שאישרו חברי הקבינט, הכניסה לאירועים עם יותר ממאה משתתפים (גם במקום פתוח) תתאפשר רק למחוסנים, למחלימים ולבני 12 ומעלה שיציגו תוצאה שלילית של בדיקת קורונה. ילדים מתחת לגיל 12 פטורים מהצגת תוצאה שלילית. הגבלות התו הירוק יחולו על אירועי תרבות וספורט, חדרי כושר, מסעדות וחדרי אוכל, כינוסים, אטרקציות תיירותיות ובתי תפילה.

הכניסה לאירועים רבי משתתפים תוגבל

בנוסף, הקבינט החליט  לאסור על נסיעת ישראלים לארבע מדינות נוספות: בריטניה, גיאורגיה, קפריסין וטורקיה. האיסור ייכנס לתוקף החל מתאריך 30 ביולי, בכפוף לאישור הממשלה. מחוסנים יעברו בדיקת קורונה בחזרתם, ולאחר קבלת תשובה שלילית ישוחררו מבידוד. נוסף על כך, בישיבת הקבינט הוחלט גם כי החל מהתאריך 8 באוגוסט, מי שלא התחסנו (למעט כאלה המנועים מלהתחסן) יישאו בעלות בדיקות הקורונה שייערכו להם. 

החל מהשבוע, צפויות רשתות הפארם למכור בדיקות מהירות לגילוי נגיף הקורונה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *