מאי 5, 2024

חדשות הגבעה

כל מה שקורה בגבעת שמואל

מחאת הנכים חזרה – מחלף גבעת שמואל נחסם

1 min read

היום ארגוני הנכים חוזרים ומוחים על אי יישום חוק הגדלת קצבאות הנכות שעבר בכנסת ב-2018 ודורשים להעביר את כספם מיד.

לכל העדכונים גם בוואטסאפ – הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו
(ע"י לחיצה על האייקון הירוק)

משעות הבוקר נחסמו צמתים ומחלפים ברחבי הארץ עקב שובה של מחאת הנכים. בין יתר המקומות, נמצא מחלף גבעת שמואל. ארגוני הנכים בארץ טוענים כי החליטו לחדש את מחאתם בגלל שלעומת ההתחייבות של הממשלה בפברואר 2018, הגדלת הקצבאות לנכים לא מומשה. 

הדברים הבאים יהיו יותר מפלצתיים משחשבתם, תחשבו טוב אם זה כדאי

במתווה להגדלת קצבאות הנכות נקבע כי הגדלת הקצבאות תיעשה בארבע פעימות. שתי פעימות בוצעו מידית והגדילו את הקצבה הממוצעת לכ-3,300 שקלים בחודש. אך הפעימות שהיו צפויות לחול בשנים 2020 ו-2021 ולהגדיל את הקצבה לכ-3,700 שקלים בחודש, עוד לא מומשו. אי המימוש הוא תוצאה של כך שהתקציב עוד לא אושר בשנתיים האחרונות. עד היום, 2 הקצבאות האלו ניתנו במסגרת מענקים מחוץ לתקציב שמעניק האוצר למשרדי הממשלה השונים.

אייל כהן, שמוביל את קבוצת "הנכים הופכים לפנתרים": "או שנקבל את הכסף או שהמדינה תבער, אין לנו דרך אחרת ליישם את הלחץ על מקבלי ההחלטות וזוהי רק ההתחלה. הדברים הבאים יהיו יותר מפלצתיים מחשבתם, תחשבו טוב אם זה כדאי". לביא נאור, דובר קבוצות המחאה, אמר כי "הגיע הזמן סוף כל סוף לשלם לנכים את מה שהחוק אומר ולכבד את כל ההסכמים, אחרת נראה במדינה מחאה של מראות שלא היו בעבר וחבל שזה יקרה, יפה שעה אחת קודם. הפעם זה יגיע למקומות שעדיף שהנכים לא יגיעו אליהם".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *