אפריל 26, 2024

חדשות הגבעה

כל מה שקורה בגבעת שמואל

הפליה – ילדה מגבעת שמואל לא הורשתה לשחק כדורסל

1 min read

בתחילת השבוע התקיים משחק כדורסל בין קבוצת "אליצור גבעת שמואל" לקבוצת "אליצור פתח תקווה". ילדה תושבת גבעת שמואל בת 11.5 לא הורשתה לשחק עם הקבוצה שלה משום שהיא בת.
המקרה גרם למחלוקת גדולה בין תושבי העיר גבעת שמואל.

קבוצת אליצור בנות. צולם על ידי האגודה לכדורסל.

לכל העדכונים גם בוואטסאפ – הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו
(ע"י לחיצה על האייקון הירוק)

הילדה תושבת העיר משחקת בקבוצת הבנות של אליצור בעיר וגם בקבוצת הבנים, על מנת להתאמן כמה שיותר פעמים בשבוע בשל אהבתה למשחק.

ברוב הפעמים, כאשר קבוצת בנים משחקת עם בת מול קבוצת בנים אחרת במסגרת אליצור גבעת שמואל, אין בעיה מיוחדת לאף אחד מהצדדים והמשחק מתנהל כרגיל.

במשחק הליגה של קבוצת "אליצור גבעת שמואל" מול קבוצת "אליצור פתח תקווה" שהתקיים בתחילת השבוע הסיטואציה לא התאימה לחלק מהאנשים.
המאמן של "אליצור גבעת שמואל" רצה להעלות את הילדה למגרש כדי שתשחק עם הקבוצה שלה כמו במשחקים הקודמים. הורי ילדי קבוצת "אליצור פתח תקווה" התנגדו בתוקף להעלאתה בטענה שהדבר לא צנוע. הם הוסיפו ואמרו שעל פי התקנון של אליצור, לקבוצת בנים מותר להתנגד לשחק נגד בת.

הילדה הורדה מהמגרש והמשחק המשיך כרגיל.

למקרה נשמעה ביקורת רבה מצד רבים מתושבי העיר גבעת שמואל. 
אחת הביקורות נשמעה מגל תושבת העיר שאמרה, זו ממש הפליה לא מקובלת של ילדה בת 11.5 כביכול מטעמי דת ולא ירשו לה לשחק עם קבוצתה.
לא מובן למה הקבוצה של גבעת שמואל בכלל המשיכה במשחק.

מקרה דומה קרה לפני מספר שנים, במשחק בין קבוצות "מכבי אלפי מנשה" ו- "אליצור רעננה". מאמן קבוצת "אליצור רעננה" סירב לשחק נגד קבוצת "אלפי מנשה" בגלל ילדה שנמצאת בקבוצה, מה שלטענתו נוגד את כללי הצניעות.
מאמנה של קבוצת "אלפי מנשה" הורה לשחקנים לרדת מהמגרש כתמיכה בשחקנית הקבוצה שלא הורשתה לשחק.

הילדה הורדה מהמגרש ובכתה. אילוסטרציה. לקוח מאתר "pixabay"

אמה של הילדה מקבוצת "מכבי אלפי מנשה" שהורדה מהמגרש אמרה כי היא, בתור אישה דתית, לא מבינה מדוע ילדים צריכים לשמור נגיעה בלי להבין מה זה שמירת נגיעה וטענה שזאת הקצנה דתית. 
היא הסבירה שזה לא סביר שילדה קטנה תרד מהמגרש ותבכה במקום למצוא פתרון יותר טוב. 

מנגד, נשמעו בעיר גם תגובות שתמכו בקבוצת "אליצור פתח תקווה" בטענה כי יש בעיה של משחק כדורסל בין בנים לבנות.
אחת התגובות היא של שני: "חבל שהילדה עמדה בסיטואציה הזו, לא נעים בכלל. אך בת נגד קבוצת בנים זה נוגד את חוקי המשחק. אין פה שום עניין של אפליה בין בנים לבנות. יש הבדלי יכולות בין בנים ובנות ולכן יש גם קבוצות של בנות". 

בנצי, מנהל קבוצות אליצור בגבעת שמואל, מגיב על המקרה: "לפי התקנון מותר לקבוצת בנים להתנגד לשחק נגד בת ולכן נאלצנו להסכים לדרישת הקבוצה מפתח תקוה. באליצור גבעת שמואל אנחנו מאפשרים למשחק מעורב של בנים ובנות ולא רואים בכך בעיה".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *