מאי 3, 2024

חדשות הגבעה

כל מה שקורה בגבעת שמואל

על אף בקשותיהם הרבות של התושבים – מופע הזיקוקים בליל יום העצמאות יתקיים

1 min read

בניגוד למגמה שהחלה לפני 3 שנים ומאז התפשטה לערים רבות, בגבעת שמואל ייערך גם השנה מופע זיקוקים מושקע, וזאת על אף בקשות ופניות אזרחים פוסט טראומטיים, בעלי חיות מחמד ואחרים להתחשב גם בהם ביום עצמאותה ה74 של מדינת ישראל.

מופעי יום העצמאות

בשנים האחרונות ביטלו ערים רבות את מופעי הזיקוקים המסורתיים בליל יום העצמאות בזכות אזרחים רבים שפנו בבקשה לבטל את מופעי הזיקוקים על מנת שלא לפגוע בסובלים מפוסט טראומה בשל שירותם הצבאי (ו/או מסיבות אחרות), שכן רעשי הזיקוקים יכולים להביא לפגיעה של ממש בבריאות נפשם ובתפקודם. אליהם הצטרפו לדרישה בעלי חיות מחמד, ואחרים.
לטענת המתנגדים למופעי הזיקוקים, גם אם לא יעשה מעשה עבורם, ביטול מופע הזיקוקים יחסוך לקופת העירייה הוצאות רבות, שכן מופעי הזיקוקים נמשכים מס' דקות ועלותם אסטרונומית ללא כל רווח ממשי לתושבים.

בגבעת שמואל נראה שהנושא לא עלה לסדר היום, בעירייה בחרו שלא לענות מדוע בחרו להמשיך במסורת מופע הזיקוקים על אף הפגיעה באוכלוסיות רבות בעיר.
מהעירייה לא התקבלה תגובה בנושא.

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו

(ע"י לחיצה על האייקון הירוק)

גורם מחשיד נוסף הוא שכבר מעל לעשור מפעילה אותה חברה את מופע הזיקוקים במופעי יום העצמאות בגבעת שמואל, שכירת שירותיהם עומדת על כ-100,000 שקלים לערך.

בעבר נעשו ניסיונות מטעם חברות מתחרות להציע את שירותיהן במחירים נמוכים יותר, אך נענו בהתעלמות שוב ושוב

מופע הזיקוקים מהווה חלק מינורי בתקציב יום העצמאות ה74 למדינת ישראל העומד על 1.3 מיליון שקלים, גידול של 60% מתקציב יום העצמאות ה73 למדינת ישראל שעמד על 800,000 שקלים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *