אפריל 20, 2024

חדשות הגבעה

כל מה שקורה בגבעת שמואל

לא נעים לראות בית ספר סגור – מחאת ההורים מעלה הילוך

1 min read

הנהגת ההורים בביה"ס 'מורשת נריה' הודיעה על השבתת הלימודים היום (ו', 4/11).
רבים מן המורים הביעו את רצונם לעזוב את תפקידם בבית הספר עקב אוזלת ידה של המערכת בנושא שילוב התלמיד/ה הטרנסג'נדר בבית הספר, זאת לאחר שלא ניתנו להם הכלים המתאימים להתמודד בסוגיה אל מול התלמידים וההורים.
חודשים רבים עברו מאז שראש העירייה והנהלת החמ"ד אמרו כי יינתנו פתרונות מתאימים, אך שום דבר לא קרה.

סוגיה זו, לטענת הוועד "מביאים לתפקוד לקוי של מערכת החינוך – התלמידים, צוות המורים וההנהלה. את המחיר משלמים בראש ובראשונה הילדים שלנו – התלמידים."

ליאת ברששת, מנהלת ביה״ס כתבה הודעה להורי בית הספר כי העת הזאת לא פשוטה לכולנו וכי ההחלטה על ההשבתה הובאה לידיעתה טרם פרסומה בשיח משקף ומכבד.

אחד ההורים הגיב: "כל מורה טוב שעוזב זה פספוס אדיר לביה"ס ולילדים שלנו.
גם ככה ביה"ס בקושי מתפקד, כ"כ הרבה תכניות לטובת הילדים שלא יוצאות לפועל, פרוייקטים שלא ממומשים, המורים לא מקבלים את הכלים והתמיכה שהם זקוקים להם, הכל מתרכז לכדי סיטואציה קשה.
מי שקרא את המכתב שהמנהלת הוציאה הלילה וקורא בין השורות מבין שיש פה זעקה גם מצידה.
ידיה כבולות ואם עד עכשיו כ"כ הרבה דברים בביה"ס לא נעשו- המצב עכשיו חמור יותר."

הכיתות יישארו ריקות עד ליום ראשון. (אילוסטרציה Pexels).

ההודעה שהועברה מטעם הוועד המרכזי של ביה”ס, תחת הכותרת:
“שביתת מחאה של כלל בית הספר”.
“בימים האחרונים התבשרנו על עזיבה נוספת של מורה מוערך מצוות ביה”ס. הובא לידיעתנו כי מורים נוספים הביעו את רצונם לעזוב. העזיבות הנ”ל נובעות מהקושי לעבוד בבית ספר המתמודד עם בעיות רבות, מבלי שינתנו כלים לטיפול בבעיות אלו וכן מעבודה במסגרת שמתנהלת בניגוד לעולם הערכים אותו בחרו כשהגיעו ללמד בבית הספר.” “בהתאם להחלטת הוועד המרכזי, יושבת כלל בית הספר ביום שישי הקרוב שביתת מחאה בת יום. אנו שובתים במחאה על אוזלת היד המתמשכת ועל הטיפול הלקוי של החמ”ד באירוע המטלטל. ביום שישי – 4.11.22 כולנו יחד נשבית את הלימודים וכי כל הגורמים הרלוונטים עודכנו מבעוד מועד”.

החלטת וועד ההורים אינה מפתיעה, עזיבתו של המורה המוערך מצוות המורים הינה הקש ששבר את גב הגמל.
לאורך תקופה ארוכה לא נתקבלו החלטות של ממש – בין ע"י החמ"ד ובין על ידי העירייה והעומד בראשה, יוסי ברודני, שהיה עסוק עד מעל הראש במסע הבחירות לכנסת כך שלא נותר זמן לטפל בקריאותיהם החוזרות ונשנות של ההורים.

1 thought on “לא נעים לראות בית ספר סגור – מחאת ההורים מעלה הילוך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *