אפריל 25, 2024

חדשות הגבעה

כל מה שקורה בגבעת שמואל

הקורקינט שעלה 137,000 שקלים

1 min read

בגלל סעיף חסר בפוליסת הביטוח קורקינט חשמלי עלה לבעליו יותר מ 137,000 שקלים –הסעיף שחברת הביטוח לא רוצה שתכירו!

הסיפור הבא הוא אירוע שיכול לקרות לכל אחד ובכל מקום ובכל רגע – בבניין דירות בגבעת שמואל פרצה שריפה שגרמה לנזקים בסך של 137,000 שקלים, המקור לשריפה הקשה היה ידוע – סוללת קורקינט חשמלי שהוטען בסלון הדירה השכורה. הדיירים, זוג צעיר, לא היו בעלי הדירה אלא שוכרים.

חברת הביטוח ששילמה לא נשארה חייבת.

חברת הביטוח שביטחה את בעלת הדירה, פיצתה אותה בגין מלוא הנזק ומיד לאחר מכן בחרה להגיש את "החשבון" לדיירים בעלי הקורקינט. הוגשה גם תביעת שיבוב, כנגד השוכרים בדירה.

איך ייתכן שהשוכר חשוף לתביעה כספית מחברת הביטוח שמבטחת את הדירה בה הוא גר? מדוע הוגשה תביעה נגד הדיירים עצמם, אם גם הדירה בה פרצה האש הייתה מבוטחת?

חשוב להכיר סעיף בפוליסת הביטוח, שיכול לחסוך לשוכרים ולמשכירים כסף רב והמון כאבי ראש – נעים להכיר סעיף "אחריות צולבת" שלא עולה כסף ויכול להציל אתכם מצרות.

סעיף "אחריות צולבת" בפוליסת ביטוח, מתייחס למצב בו בגוף הפוליסה רשומים מספר מבוטחים (הבעלים וגם המשכירים). כך שבמקרה של הפעלת הביטוח מתחייבת חברת הביטוח לשאת בפיצוי לבדה ולא לתבוע בחזרה את הדייר או את בעלי הדירה. פשוט כמו שזה נשמע ולא מייקר את פרמיית הביטוח.

למה ומי צריך את זה?

בתמונה: עו"ד רועי טובל ועו"ד הילה בודיק - קוכמן

עורכת הדין הילה בודיק קוכמן מסבירה כי: "התשובה הברורה היא שכדאי לכל מי ששוכר דירה ומשכיר דירה להכיר את הסעיף. במקרה שהכנסתם לפוליסה סעיף "אחריות צולבת", חברת הביטוח שביטחה את הדירה ושמשלמת את הפיצוי, מוותרת למעשה על זכות התביעה שלה כנגד הדייר או הבעלים, לפי העניין."

לא הכל ורוד

יחד עם זאת, מוסיפה עורכת הדין בודיק-קוכמן: "עם הרצון הטוב לערוך הסכם שכירות בצירוף סעיף שיבטיח שקט נפשי הן למשכיר והן לשכור, לסעיף אחריות צולבת קיימים גם חסרונות, וחשוב לבצע את הבדיקות המתאימות ולהיעזר באנשי מקצוע לפני שעורכים הסכמי שכירות."

ההמלצה שלנו ! בדקו אם הפוליסה שלכם כוללת אחריות צולבת, והבינו את המשמעות

** האמור לעיל אינו מהווה יעוץ משפטי ו/או אחר ו/או המלצה ו/או חוות דעת **

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *