אפריל 26, 2024

חדשות הגבעה

כל מה שקורה בגבעת שמואל

המאבק של כולנו – יום המאבק באלימות נגד נשים

1 min read

בגבעת שמואל, מציינים הערב את יום המאבק באלימות נגד נשים. בשעה 20:00, תתקיים ההצגה "להכאיב וללטף" של השחקן אלון מרגלית, אלון ראיין וחקר גברים אלימים שעברו טיפול בגין אלימות נגד נשים. בסיום ההצגה יתקיים דיון בשיתוף הקהל עם המחזאי וצוות האגף לשירותים חברתיים.
תושבי גבעת שמואל מוזמנים ללא עלות. האירוע יתקיים בבית העם, רחוב יהודה הלוי 37.

באחת מקבוצות הפייסבוק של העיר, התעורר דיון על הבאת הצגה שבה השחקן היחיד הוא גבר, ולא אישה. תושבת העיר כתבה בפוסט: "עיריית גבעת שמואל – יום האלימות נגד נשים הוא יום חשוב! אלימות מגדרית היא אחת העבירות הסמויות והיא עדיין טאבו.
דוקא ביום הזה תעזרו לי להגיד לעירייה שאנחנו מפנים ומפנות הבמה לנשים ובטח שמעבירות את תקציב האירוע לנשים. (חיפוש קצר בפייסבוק העלה שיש הצגות נשים מעולות שמיועדות דוקא ליום הזה).
גברים הם מאד חשובים במאבק של כולנו אבל בוודאי שלא בקדמת הבמה, היום הזה אמור להיות שמור לנשים!
מדובר בהצגה שכבר הועלתה בגבעה לפני שלוש שנים ביום המאבק נגד נשים וגם אז כתבתי נגד להביא שוב(!) נרטיב של גבר מכה ושוחחתי עם מי שיכולתי בעניין.
אבל לצערי הוא חזר. אני יודעת שיש פה תושבים שלא מפחדים מקצת שוויון וידעו גם להעביר את זה הלאה."

מתוך דף הפייסבוק של עיריית גבעת שמואל

באוניברסיטת בר אילן ציינה אתמול אגודת הסטודנטים את יום המאבק באלימות נגד נשים וערכה מיצג מרשים ברחבי הקמפוס – האגודה פיזרה קנבסים לאורך השביל המרכזי שבאוניברסיטה, בהם מופיעים שמות הנרצחות, הניצולות, הסבר על סוגי האלימות הקיימים (כלכלית, רגשית, מילולית ופיזית) וקווי חירום. 

מתוך התצוגה שערכה אגודת הסטודנטים של בר אילן

בכל שנה, יותר מ-200,000 נשים בישראל נפגעות מאלימות – רק רבע מהן פונות לרשויות להתלונן. העצרת הכללית של האו"ם קבעה כי ה 25 בנובמבר הוא יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים וקבעה כי מטרותיו של יום זה הן לעורר מודעות לנושא, להגביר חקיקה, אכיפה של חוקים וענישה הולמת, וכן לעודד נשים לפנות לעזרה.

 

 
אם את נמצאת במערכת יחסים אלימה או שמעת על מערכת יחסים אלימה – אל תהסס/י לפנות לגורמים הבאים, לפני שיהיה מאוחר מדי:

  • הקו החם למניעת אלימות של נעמת: 9201* . שעות מענה טלפוני: ימים א–ה’ בשעות 09:00-15:00

  • קו חירום ארצי בנושא אלימות במשפחה 118. ניתן לפנות למוקד לייעוץ או לדיווח על אלימות במשפחה גם באמצעות הודעת טקסט לטלפון 055-7000128

  • קו חירום ארצי לנפגעות תקיפה מינית 1202

  • המחלקה לשירותים חברתיים ברשות המקומית – באמצעות מוקד 106

  • משטרה 100 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *