אפריל 26, 2024

חדשות הגבעה

כל מה שקורה בגבעת שמואל

תפתחו יומנים: "נפגשים בסלון" חוזר ובגדול

1 min read

לאור הצלחת המיזם הקהילתי "נפגשים בסלון", מתנ"ס גבעת שמואל פתח סבב נוסף השנה. 
במסגרת הפרויקט, תושבים פותחים את סלון ביתם ומארחים את תושבי העיר להרצאות שהם עצמם מעבירים. 
ביום שלישי, 17.01.2023, בשעה 20:30 יתקיימו 20 הרצאות בנושאים שונים מעניינים ומגוונים. את הכתובת המדוייקת של כל הרצאה ניתן למצוא באתר של המתנ"ס העירוני. ניתן להרשם באתר המתנ"ס.

תמונה מתוך הרצאתו של צחי כץ, דוקטורנט במחלקה למחשבת ישראל בבר אילן

צחי כץ מספר על הרצאתו: "יד על הלב. עצרתם פעם את מרוץ החיים, ושאלתם את עצמכם מי אני, מה אני, מה היה לפניי, למה הגעתי לעולם או מה יקרה איתי אחרי 120?…
קרה לכם שאמרתם "אני מכיר את המקום הזה…", או שכל החיים אתם מתעניינים בנושאים של ימי הביניים? זה לא סתם.
הרי האר"י הקדוש אמר, כבר לפני 450 שנה, ש"כמעט אין אדם בארץ אשר ימלט מגלגולים אלו".
במסגרת עבודת המחקר שלי באוני' בר אילן על 'דיבוקים' בעולמו של חכם פתייא מבגדאד, חשבתי שהגיע הזמן לצלול לתורת הגלגולים.
הרצאת הבכורה תהיה ביום שלישי ה-17.1.23 במסגרת מיזם "נפגשים בסלון" ותודה ענקית למירי אסנר על היוזמה היפה.
בהרצאה נדבר קצת על החיים שאחרי…על מה זה גלגול נשמות בכלל ולאן מתגלגלים, למה בכלל חוזרים בגלגול ועוד.
לא נסיים את ההרצאה לפני שאתן טיפים שייתנו אינדיקציה כלשהי לדעת מה היית בגלגול הקודם…
לא מומלץ לבעלי לב חלש"

חגית דנינו מספרת לנו גם היא על הרצאתה: "גוף יקר שלי, מה אתה צריך? לכאורה, שאלה קצת מוזרה, לא שגרתית, בטח כלפי הגוף שלנו. הרי הוא כבר כאן בכל מקרה, ואני בטח יודעת מה הוא צריך. אבל מה קורה כשהוא מתחיל לסמן מצוקה או בעיה? לרוב נבחר להשתיק את הסימנים או להתעלם מהם, ואז יתחילו בעיות הבריאות שלנו. במפגש, נלמד כיצד להקשיב לגוף ואף לדבר אתו, וכן, הוא יודע לדבר. מה יוצר חסימות בגוף ואיך כל זה קשור לרגש? נעים מאד, אני חגית דנינו, מטפלת רגשית בנשים ונערות, מזמינה אתכן לערב חוויתי וקצת אחר, שבמהלכו נפגש עם הגוף שלנו, פגישה אישית ומרגשת שאחריה נתחיל ליצור מערכת יחסים חדשה וקשובה עם גופנו."

לבסוף, סיפרה לנו יפה בן דוד: "ההרצאה תפתח צוהר ללימוד חשיבה הכרתית (ימימה) לימוד רוחני שקיבלנו מימימה אביטל זצ"ל. לימוד שהוא מרפא לנפש ובו אנו מקבלים כלים להתבוננות חדשה ומטיבה על חיינו . כל הלימוד על רגל אחת זה התקרבות למהות /אהבה/הוייה .לימוד שאיתו יוצאים לתהליך התפתחותי שילווה אותנו וישפר את הראיה שבה התבוננו במציאות חיינו עד היום ולא שרתה אותנו. לימוד שחולל אצלי מהפך חיובי ויצר גלים מטיבים גם עם הסביבה הקרובה"

להלן פירוט ההרצאות לנוחות הקוראים:

  1. "גוף יקר שלי, מה אתה צריך?" – ערב נשים מרגש ומעצים ,בו נלמד לתת תשומת לב למה שגופנו צריך באמת ואיך בעזרת הקשבה נשפיע על בריאותנו. המנחה היא הגברת חגית דנינו – מטפלת רגשית לנשים ונערות.
  2. "מה היית בגלגול הקודם?" – על גלגול נשמות. המרצה הוא צחי כץ – מרצה, דוקטורנט במחלקה לפילוסופיה יהודית באוניברסיטת בר אילן. 
  3. "מיומנויות חברתיות" – הכרות עם עולם המיומנויות – מה לעשות כדי לקדם מיומניות חברתיות בבית ובחברה. המנחה היא נורית אלזס – בעלת MA בייעוץ חינוכי, מומחית למיומנויות חברתיות. 
  4. "משמעות החיים" – למה זה טוב ואיך משיגים את זה. המנחה היא ד"ר איריס מרגלית, פסיכותרפיסטית. 
  5. "חוויה עם ערך" – שירים וסיפורים על הדרך. יהורם טהר לב – "עוד לא תמו כל פלאייך", נמשיך לצאת את יצירותיו "בארצנו הקטנטונת". כי בזכות יצירותיו "תמיד עולה המגינה". המנחה היא ענת מקייס – הרצאות ערכיות". 
  6. "חוגגת את החיים" – איך לא להיות בתחושת החמצה – מתוך מסעה הפרטי מעבודה משרדית לתחום בו מרגישה סיפוק והגשמה. המנחה היא רונית פישר – אומנית בקהיל, מחברת נוער, נשים ועוד קהילות דרך ציור ואומנות. 
  7. "היבטים חברתיים בראי הקולנוע" – שפת הקולנוע ככלי להעברת מסרים סמויים וגלויים. המנחה היא דורית באלין, לשעבר מפקחת על לימודי התקשורת במשרד החינוך. 
  8. "האור שבי" – לגלות את העוצמות הפנימיות והפוטנציאל הטמון בנו בעזרת המספרים מתוך תאריכי הלידה שלנו. המנחה היא פאני יצחקוב, נומרולוגיה. 
  9. "אכילה בריאה ומאוזנת – כאורח חיים בריא" – אכילה קשובה לגוף, שליטה באכילה והתמודדות עם אכילה רגשית. המנחה היא אריאלה כהן, דיאטנית קלינית. 
  10. "סיפור ההצלה המופלא של ילדי וילה אמא" -73 ילדים ובני נוער שניצלו על ידי תושבי העיירה נוננטולה שבצפון איטליה. המנחה היא יעל חיות, בתו של יעקב גולדברג. הסיפור יסופר במסגרת המיזם "שגרירי זיכרון בגוף ראשון – דור שני מספרים את סיפור השואה". 
  11. "מדע ואמנות – הילכו שניהם יחדיו?" – האם ניתן לפתח סקרנות מדעית בכל גיל? במפגש תוצג גישה המשלבתצת פיתוח בקרנות מדעית במגוון תחומים הנוגעים לחיי היום-יום, יחד עם ביטוי בתחומי האמנות. כיצד ניתן לרתום תחביבים וכישורים אמנותיים לפיתוח סקרנות מדעית. המנחה היא ד"ר מירי קסנר, הוראת מדעים, לשעבר במכון דוידסון לחינוך מדעי ובמכון ויצמן למדע. 
  12. "עולם הביבליותרפיה" – היכרות וטעימה חוויתית. המנחה: רותם רסלר, ביבליותרפיסטית (M.A.A.T).
  13. "יחסים בין אחים בגיל הרך, לידה עד גיל 8" – במפגש נבין את השלב שבו נמצא כל אחד מהילדים במערכת היחסים הזאת. נרכוש כלים ליצירת איזון, הרמוניה ומיומנויות לפתרון דילמות. המנחה היא גאולה מרום, MA מאמנת להעצמה אישית ומדריכת הורים. 
  14. "הכתר מהתנך ועד נטפליקס". המנחה היא דבורה גנץ – מרצה לתנ"ך. 
  15. "חשיבה הכרתית על פי שיטת ימימה". המנחה היא יפה בן דוד, מנחה ללימודי חשיבה הכרתית (ימימה). יועצת לרפואת הנפש לפי שיטת עין הבדולח. 
  16. "מילה אמרת, עולם יצרת" – שיח של תקשורת מקרבת, המצמצמת אתהפער בין הרצוי למצוי ועוזרת להגשים חלומות. מילים הן כלי מדוייק ליצור חיים מעוררי השראה ויש מילים להחלפה. המנחה היא ענת וילוז'ני – יועצת תקשורת ורכזת קהילה במתנ"ס גבעת שמואל. 
  17. "מזוג לזוג הורים – זוגיות עם ילדים" – הקשיים הזוגיים כשילד ראשון או אח חדש מצטרף למשפחה. נקבל כלים פרקטיים לרענון ותחזוק הזוגיות והאינטימיות הרגשית באמצעות משפטים שאני שומעת בטיפולים בקליניקה. המנחה היא נעמה צובל, מדריכת הורים למתבגרים ולגיל הרך, יועצת שינה, מרצה ומלווה הורים לילדים עם צרכים מיוחדים.
  18. "רייקי ומדיטתיה להפחתת מתחים ובריאות טובה" – הרצאה מעשית. המנחה היא רות עוז שלם, MPH קידום בריאות האישה. 
  19. "איך ניתן להשתחרר מזיכרון טראומתי באמצעות שיטה טיפולית EMBR" – ערב נשים אינטימי הכולל הדגמה בלייב. 
  20. "עיצוב פנים" – מתלבטים בין דירה חדשה לשיפוץ? שינויי דירים לדירות חדשות לפרויקטים לרבי קומות. הנגשת מטבחים וריהוט לבית. המנחה היא נורית שלו, מעצבת פנים ומומחית לשיפוץ ומיקסום חללי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *