אפריל 24, 2024

חדשות הגבעה

כל מה שקורה בגבעת שמואל

הילד הטרנסג'נדר מגבעת שמואל – משרד החינוך בהחלטה תקדימית

1 min read

משרד החינוך בהחלטה תקדימית – להוציא את הילד הטרנסג'נדר מגבעת שמואל, מבית הספר שבו הוא לומד.

לפני כשבועיים, הורי ילדי בית הספר נריה הגישו עתירה כנגד ראש העירייה ומשרד החינוך על מנת לאפשר את הזכות הבסיסית של ההורים להגן על ילדיהם מפני ערעור תפיסת המציאות, ולצפות לשקיפות ממערכת החינוך.
זכויות אלו נלקחו מההורים בכך שראש העיר ומערכת החינוך היו שותפים ביודעין להסתרה ולהתחזות של הטרנסג'נדר.

אחד ההורים מספר לנו כי: "ראש העירייה, מחלקת החינוך והחמ"ד הונו, רימו, שיקרו וגנבו את התלמידים וההורים. יש להם חשבון נפש גדול מאוד לעשות."

כשבועיים מאז שהוגשה העתירה לבית המשפט, החליט משרד החינוך להוציא את הילד הטרנסג'נדר מבית ספרו, באמצע שנת הלימודים.

משפחת הילד עתידה להגיש עתירה לבית המשפט נגד ההחלטה בכדי לקבל צו מניעה. במשפחה טוענים שההחלטה התקבלה בניגוד לרצונם ולהסכמתם.

שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

לדברי העורך דין שמייצג את המשפחה "אין שום סיבה לעקור את הילד מבית הספר באמצע השנה. אנשי המקצוע שמטפלים בו אומרים שההחלטה עלולה להיות הרת אסון".

ממשרד החינוך הכחישו את הפרסום ונמסר מטעמם: "המידע לא נכון. מדובר במקרה מורכב, ייחודי ורגיש. המשרד וצוותי החינוך פועלים אך ורק עבור טובת התלמיד. מפאת צנעת הפרט לא נוכל להרחיב".

מהמועצה לשלום הילד הוסיפו "ההחלטה להעביר את הילד לבית ספר אחר ובמיוחד באמצע שנת הלימודים, בניגוד לרצונו ורצון הוריו היא החלטה אומללה הנוגדת את טובת הילד לפי חוות דעת מקצועיות. טוב תעשה מנהלת המחוז אם תשקול אותה שוב ותחזור בה".

בינתיים, ההורים של שאר ילדי הכיתה החזירו השבוע את הילדים לכיתות הלימוד אחרי תקופה ממושכת שבה היו מחוץ לבית הספר וטרם קיבלו מענה.

2 thoughts on “הילד הטרנסג'נדר מגבעת שמואל – משרד החינוך בהחלטה תקדימית

  1. בושה להורי התלמידים…ילד הוא ילד. המעשה של ההורים איננו חינוכי ואינו משמש דוגמא לסובלנות וקבלת האחר והשונה. אתם מעוררים סלידה במעשיכם הבדלניים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *