אפריל 27, 2024

חדשות הגבעה

כל מה שקורה בגבעת שמואל

התושבים זועמים. מפעל בטון בגבעת שמואל | פגע תברואתי ענק שברודני אפשר להקים

1 min read

ההחלטה התמוהה שמעוררת זעם בקרב תושבי גבעת שמואל נחשפה היום. 
גבעת שמואל סוערת בעקבות ידיעה על מפעל בטון שעתיד לקום בשטחה המוניציפלי.

בהמשך להחלטת ראש העיר להעביר את קו הרכבת הקלה לרחובות גרינברג והמר, עלה הצורך להקים מפעל בטון שיספק בטון לבניית קווי הרכבת באיזור במשך כ- 30 השנים הבאות.  

ראש עיריית גבעת שמואל לא הביע התנגדות לתוכנית תת"ל 102 להקים מפעל בטון בדרום מזרח גבעת שמואל בסמיכות לבתי התושבים בשכונה החדשה, דבר שיפגע במאות דירות בשכונה החדשה, לצד גני הילדים ובתי הספר.
המפעל עתיד להשתרע על פני שטח של 37 דונם ובגובה 5 קומות. מדובר בשטח השווה בגודלו לכל שכונת רמת הדר.

כידוע, מפעל בטון הוא מזהם האויר המשמעותי ביותר ומביא לשיירות של משאיות בטון שיכנסו ויצאו מגבעת שמואל לכל ערי הסביבה ויוסיפו על עומס הפקקים והתשתיות שקיים כיום בגבעת שמואל. 

מסיור במקום ההתארגנות העתידי לפרויקט הרכבת הקלה, נראה כי נת"ע כבר גידרה את שטח ההתארגנות בגבעת שמואל.

 
נת"ע גידרה את שטח ההתארגנות בגבעת שמואל. קרדיט: רשתות חברתיות

בהודעה שעברה בקבוצות הוואטסאפ נכתב: "מדובר באחד ממפגעי איכות הסביבה הקשים ביותר. קשה למצוא סיבה הגיונית להסכמה להקמת המפגע בתוך תחומי העיר ונראה כי אך ורק עקב שאיפותיו במישור הארצי, העדיף ראש העיר לזנוח את טובת התושבים וליתן את הסכמתו לבניית מפעל הבטון העצום בשטחי גבעת שמואל.
בבוא יום הבחירות חשוב שתדעו כי לאורך כל התקופה העניין הוסתר וגומד, על מנת שלא נתנגד אלא נתמוך בפעולות התכנון. אך אנו, ילדינו ונכדינו נשלם את המחיר הבריאותי ( אבק הבטון והמלט ) לאורך שנים.
גם העיריה ומשרד התחבורה מודעים לנזק הסביבתי העצום ולכן בסוף תקופת פעולת המפעל (30 שנה) התחייבו לביצוע תכנית ניקוי הקרקע והסביבה למשך 10 שנים נוספות. העיריה וראש העיריה מסכימים לכך ומשתיקים!!
תתעוררו כי עוד מעט קט וזה יקום נגד עיניכם ולא תוכלו לומר לבני משפחותיכם שיחלו ו/או יסבלו ״ לא ידעתי״. יש שבועיים לבחירות – צריך להתחיל לפעול."

 

ראש העיר לא הביע התנגדות להקמתו של מפעל בטון בשטחה של גבעת שמואל. קרדיט: רשתות חברתיות

תגובת עיריית גבעת שמואל:

"להלן תגובת עיריית גבעת שמואל לפייק ניוז שהופץ בעניין השמועות להקמת "מפעל בטון" במזרח העיר

▪ מדובר בשמועה שקרית, שאין בינה לבין המציאות שום קשר. לא קיימת שום תכנית כזו או אחרת, להקמת מפעל בטון בעיר. המדובר, בשטח התארגנות להקמת תחנת מטרו, שאושרה על ידי המדינה בשנת 2022, במפגש הרחובות דרך רבין ושדרות העצמאות בפ"ת.

▪ על פי התכנית המקורית, המדינה הגדירה כ- 90 דונם עבור שטחי ההתארגנות להקמת התחנה, אולם לאחר מאבק עיקש שניהל ראש העיר אל מול משרד התחבורה ונת"ע, הצליחה העירייה בהישג חסר תקדים, לצמצם משמעותית את השטח לכ-30 דונם בלבד, שירוכזו סמוך לדרך רבין, הרחק משכונות העיר הקיימות.

▪ יובהר כי שטח ההתארגנות, אינו מיועד להקמת מפעל בטון והשימוש בו הוא לצרכים תפעוליים ואחסון לצורך ביצוע העבודות להקמת המטרו בלבד!

▪ כיום, עדיין לא קיימות תכניות לביצוע והקמת תחנת המטרו, לכשיוגשו תכניות אלו לעירייה כפי שמחייבת התב"ע, העירייה תבחן את השימושים המפורטים בשלב ההקמה, וככל שיוצג ניסיון להקמת מפעל מזהם מכל סוג שהוא, העירייה כמובן תתנגד לכך בתוקף.

▪ נזכור, כי מדובר בתחנת מטרו ייחודית, שכמותה יש רק שתי תחנות בכל גוש דן ואזור המרכז. תחנה זו הינה נקודת מפגש של קו המטרו לת"א עם קו המטרו לכיוון השרון ודרום גוש דן, והיא תשפר משמעותית את הנגישות של תושבי העיר לכל נקודה באזור המרכז.

▪ קו המטרו M2 ואיתו גם הקו הסגול והאדום, הוא רק ההתחלה ופתיחה של עידן תחבורתי חדש בגבעת שמואל ובמדינה כולה. העתיד כבר כאן ובכוונתנו בעיריית גבעת שמואל, להמשיך לפעול עבורכם התושבים, על מנת לאפשר לכולכם לנוע ולהתנייד בקלות ממקום למקום וליהנות מתחבורה ציבורית מתקדמת."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *