מאי 4, 2024

חדשות הגבעה

כל מה שקורה בגבעת שמואל

יום המתנדב הבין לאומי בגבעת שמואל

1 min read

בגבעת שמואל התושבים מתנדבים ועושים חסד במשך כל השנה. לכבוד יום המתנדב הבין לאומי שחל לפני מספר ימים נציין מספר מקומות בהם ההתנדבות היא חלק אינטגרלי מהשגרה.

אוריאל רז, תלמיד כיתה י"ב בישיבת בני עקיבא גבעת שמואל בהתנדבות

לכל העדכונים גם בוואטסאפ – הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו
(ע"י לחיצה על האייקון הירוק)

רוח ההתנדבות בגבעת שמואל מושתתת כבר אצל בני הנוער בבתי הספר בעיר, שמארגנים התנדבויות לתלמידים במהלך השנה. ישיבת בני עקיבא גבעת שמואל, בה התלמידים יוצאים במשך כל השנה להתנדבויות ובטיולים השנתיים מקפידים על שילוב של התנדבויות.

לפני כחודש יצאו תלמידי שכבת י"ב מהישיבה להתנדבות של קטיף אפרסמונים ליד רשפון. 
על ההתנדבות מספר לנו אוריאל רז, תלמיד כיתה י"ב בישיבה: "אנחנו נסענו כל השכבה לעזור לחקלאים לקטוף אפרסמונים ליד רשפון. היה כיף להתנדב ולהרגיש שאני נותן משהו מעצמי לאחרים. מחכה כבר להתנדבות הבאה".

איתן, תלמיד הישיבה, מספר לנו על הכמות הרבה של האפרסמונים שנקטפו על ידי התלמידים: " לאחר כשעתיים בהן כולנו קטפנו אפרסמונים אנחנו מלאנו כמה ארגזים גדולים של אפרסמונים, אשר בכל ארגז יש כ- 400 ק"ג."

תמונות מתוך פעילות עמותת "אור מנחם" סניף גבעת שמואל

לא רק בני הנוער בעיר מתנדבים, אלא גם המבוגרים. 

דוגמא לאחת העמותות בהן מתנדבות תושבות הגבעה היא עמותת "אור מנחם". 

מקימת סניף העמותה בגבעת שמואל מספרת לנו על הקמתה: "בשנת 2015 הבת שלי רצתה להתנדב לקראת שנת בת המצווה שלה. היא הלכה לבית החולים שניידר והחלה לעזור לילדים חולי סרטן המאושפזים בו".

בעקבות התלהבותה של הבת מהעזרה לחולי הסרטן פנתה אמה לאחד המנהלים בבית החולים, שסיפר לה כי יש המון עמותות וארגונים שעוזרים לחולי הסרטן בבית החולים, אך לפעמים שוכחים את ההורים שלהם שנשארים איתם בבית החולים בתקופת האשפוז". 

האם החליטה לקחת על עצמה את העזרה להורים בתור פרויקט והקימה את סניף גבעת שמואל של עמותת "אור מנחם". 
העמותה החלה בכך שבכל יום שישי היא הייתה מכינה צידנית עם מזון להורים וממתקים לילדים ומחלקת בבית החולים.

כיום, לאחר 6 שנים בהן העמותה פעולת, ישנן 165 נשים, רובן תושבות הגבעה, שמתנדבות ומכינות בתורניות אוכל להורי הילדים המאושפזים בבית החולים, כך שבכל שבוע מחולקות 16 צידניות בבית החולים.

תלמידות החטיבה הצעירה של אולפנת אמית גבעת שמואל בהתנדבות בחנוכה

גם באולפנת אמי"ת גבעת שמואל התלמידות מתנדבות במהלך השנה.

בנר ראשון בחג החנוכה יצאו תלמידות החטיבה הצעירה של האולפנה לבתי ניצולי השואה בעיר במבצע "מאירות את הגבעה".
התלמידות הדליקו איתם נר ראשון וחילקו להם מארזים הכוללים חנוכיות, נרות, מטעמים, שירון ומשחק חברה.

שירה יניב, תלמידת כיתה י"א מספרת על ההדלקה בביתו של מאיר טוויטו, שורד שואה מאלג'יר: "זכינו לשיר אתו, לשמוע, לדבר ולצחוק יחד". היא משתפת: "בנוסף להדלקת הנרות עם מאיר, נדלק גם לכל אחת מאתנו אור בלב. שמחה קטנה על השמחה שגרמנו לו שמחממת את הלב. נפרדנו בהבטחה שנוסיף לבקר ולארח חברה למאיר"

אורית קאופמן, מנהלת האולפנה, מסכמת את המבצע: "אור החנוכה שהפיצו התלמידות בבתיהם של שורדי השואה מהווה עבורנו סמל של הניצחון של האור מול החושך, מתוך ערבות הדדית שממשיכה את שרשרת הדורות הנצחית של עם ישראל".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *