אפריל 20, 2024

חדשות הגבעה

כל מה שקורה בגבעת שמואל

אם מגבעת שמואל הושלכה לרחוב: "ראש העיר לא יכול לעזור. הוא בכנסת, הוא לא פנוי"

1 min read

אם מגבעת שמואל המתמודדת עם מחלת הסרטן הושלכה מדירתה יחד עם בנה בן ה-12 ונאלצה לישון בגינה ציבורית. לעת עתה הרווחה לא סיפקה לאם ולבנה פתרון הולם. 

לדברי האם: "בשיחה עם סגן ראש העיר נאמר לי כי עליי לפנות לראש העיר וכי הוא יוכל לעזור במצב הנתון, אך כאשר התייצבתי כבר מסוף חודש יולי האחרון בלשכת ראש העיר על מנת לקבוע פגישה, עובדי העירייה השיבו לי כי ראש העיר לא יכול לעזור. הוא בכנסת, הוא לא פנוי".

מדוברות ראש העירייה לא נתקבלה תגובה בנושא.

בנה של מיטל ישן באוהל (צילום: מיטל)

מיטל היא אם חד הורית בגיל ה- 40 ולה ילד בן 12 המתגוררים בגבעת שמואל. לאחרונה התגלו ברחמה של מיטל שני מקומות נגועים במחלת הסרטן וכעת היא עוברת טיפולים ומעקבים בבית חולים. היא הושלכה מדירתה לאחר שהוצא לה צו פינוי על ידי בעל הדירה. 

בנה עד היום היה אצל אבא שלו עקב המצב, אך אביו ממנו היא גרושה, החליט על פיה שהוא לא רוצה יותר להחזיק בו וכעת אין לה אפשרות אחרת אלא לתת לבנה לישון ברחובות ובגינות ציבוריות.

מיטל עד כה ישנה במרפסת בביתה של חברתה כל עוד בנה היה אצל אביו, אך כעת שהאב לא רוצה להחזיק בו עוד על אף חלוקת המשמורת שנפסקה בבית המשפט, האם אומרת: "אני לא יכולה להיות באותה המרפסת …"

מיטל מספרת: "פניתי לרווחה והתשובה שלהם הייתה אנחנו לא מטפלים בך, אנחנו מטפלים בילד, למרות שגם עם הילד הכל תקוע והכל עומד. אנחנו עדיין מחכים לתשובה של מנהלת אגף החינוך בכדי למצוא לילד מסגרת מתאימה".

מיטל אומרת כי שליחת הילד למרכז חירום, אינה אופציה כלל מאחר והיא מאמינה כי מרכז חירום מיועד לנוער עברייני שבא ממשפחות הרוסות עם רקע של סמים או תקיפות מיניות, "זהו נוער שבסופו של דבר נשלח למשפחות אומנה שקשה לצאת מהן לאחר מכן ואין זה מצבו של בני".

אילוסטרציה מאתר pixels

חברתה של האם, גם היא תושבת העיר מספרת :"אספתי אותה מהגינה הציבורית, אני חברה שלה וראיתי אותה בוכה. לקחתי אותה אליי לשתות, לשטוף פנים ולהתקלח כי היא הייתה מלוכלכת לאחר שישנה בחוץ". החברה מתארת לנו מצב קשה וחוסר יכולת להיעזר בקרובי משפחה מאחר ומיטל אינה בקשר עם אמה, אביה שהיה תומך בה נפטר לפני 8 חודשים מווירוס הקורונה והיא נמצאת בקשר אך ורק עם אחד מבין חמשת אחיה.

1 thought on “אם מגבעת שמואל הושלכה לרחוב: "ראש העיר לא יכול לעזור. הוא בכנסת, הוא לא פנוי"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *