אפריל 25, 2024

חדשות הגבעה

כל מה שקורה בגבעת שמואל

תלמיד טרנסג'נדר בממ"ד בגבעת שמואל: ההורים זועמים ומפגינים

1 min read

הורים בבית ספר ממ"ד 'מורשת נריה' גועשים לאחר שגילו כי התלמיד שלומד עם ילדיהם כבר שלוש שנים הוא בעצם ילדה: "המערכת הפקירה את הילדים שלנו". עשרות הורים הפגינו יחד ביום שישי האחרון בדרישה לפטר את ראש החמ"ד שוש נגר. 

דוברות ראש העירייה בחרה שלא להגיב בנושא. 

ההפגנה בממ"ד מורשת נריה (חוק זכות יוצרים נוסף סעיף 27א)

סערה גדולה מתחוללת בשבועות האחרונים בבית ספר היסודי הדתי 'מורשת נריה' כאשר נפלה על ההורים תדהמה קשה כשגילו שהתלמיד שלומד במשך מספר שנים עם ילדיהם הוא בעצם תלמידה אשר אימצה זהות של בן. 

הסיפור פורסם לראשונה בעיתון "בשבע". מדובר בבית ספר דתי כאמור שנחשב לאחד המצטיינים ביישוב ולומדים בו מאות תלמידים. הפרשה נחשפה לאחר פניות הורים אל רוני ססובר, מנכ”לית ארגון ‘מאירים – חינוך למען מסורת’. הארגון שיגר מכתב בהול למשרד החינוך, הנהלת החמ”ד, הרשות המוניציפלית והנהלת בית הספר, אך לא זכה להתייחסות.

כשפנו ההורים אל הנהלת בית הספר, נודע להם לתדהמתם כי הצוות החינוכי ידע על הסוד – שהוסתר מההורים ומהילדים. ההורים הטיחו בביקורת נוקבת על החלטת המערכת, שלטענתם “הפקירה את הילדים שלנו”.

בעקבות כך ולאחר שבמהלך הקיץ לא קיבלו מענה מהנהלת בית הספר, משרד החינוך והחמ״ד וגורמי המקצוע בעירייה, החליטו ההורים שלא לשלוח את ילדם ואלו עדין לא פתחו את שנת הלימודים שהחלה לפני כמעט שבועיים. לדברי ההורים בימים האחרונים הציע בית הספר שילדיהם יפוזרו בכיתות אחרות בשכבת ג'. ההורים דחו את הפתרון  לאלתר.

גם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' הוציא מכתב רשמי המוחה נגד המקרה ומסר: "החמ"ד הינו זרם החינוך הדתי הממלכתי במדינת ישראל והחוק קובע את עצמאותו לשמור על זהות וערכים ברורים הנגזרים מכך. אין מקום בחמ"ד לבלבולי דעות והשקפות כאלה, הפוגעים קשות בערכים, בבריאות הטבעית, ובזהות של תלמידיו".

ההפגנה בממ"ד מורשת נריה (חוק זכות יוצרים נוסף סעיף 27א)

ההורים פנו להנהלת בית הספר: "אנחנו דורשים הסברים כיצד קרה דבר כזה ולא מקבלים לא ממשרד החינוך ולא מבית הספר", טוענים ההורים הנסערים. "אנחנו לא נשתוק על הפרשה המוזרה זו ולא נעבור לסדר היום. משרד החינוך מתייחס בקלות דעת למעשי האם. הילדים שלנו חיים ולומדים שלוש שנים עם תלמיד שהוא בעצם תלמידה. זה הזוי יש לנו זכות לקבל הסברים על מה שקרה פה".

ההורים טוענים שהתנהלות המערכת מנוגדת לערכי החמ”ד וחשפה את הילדים לסכנת גילוי טראומתי של האמת אודות חברם לכיתה באופן מקרי וללא כל הכנה מוקדמת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *