מאי 8, 2024

חדשות הגבעה

כל מה שקורה בגבעת שמואל

האם הורי התלמיד הטרנסג'נדר בממ"ד מורשת נריה יכולים לתבוע את משרד החינוך בסכום של מיליונים?

1 min read

מקרה התלמיד הטרנסג'נדר שהתגלה כתלמידה בממ"ד מורשת נריה בגבעת שמואל, יצר סערה גדולה בקרב הורי התלמידים בכיתה שיצאו והפגינו כנגד המערכת.
הסיפור העלה תהיות רבות מבחינה מוסרית וערכית כלפי שני הצדדים.
מעל הכל צפה השאלה המשפטית: כיצד המידע נחשף, והאם בחשיפתו התקיימה עברה על החוק המקימה עילה משפטית בשל אחריות המערכת כלפי מי מהצדדים?
נעזרנו במשרד בודיק קוכמן – טובל, עורכי דין ונוטריון בכדי להבין את הפן המשפטי של המקרה.

משרד בודיק קוכמן – טובל, עורכי דין ונוטריון

בימים האחרונים המדינה סוערת עקב סיפור לא פשוט שבמרכזו עומד ילד טרנסג'נדר שכנראה מתמודד עם לא מעט קשיים גם בלי הסערה הנוכחית.
בבית ספר השייך לחינוך הממלכתי דתי, גילו ההורים שאחד התלמידים, הלומד כבר 3 שנים באותה הכיתה, הוא למעשה, מבחינה ביולוגית נולד כילדה.

טרם פתיחת שנת הלימודים נודע הדבר להורי שאר תלמידי הכיתה שבאו בטענות לראש העירייה והנהלת ביה"ס על הסתרת המקרה, ערכו הפגנות מחוץ לבית הספר ודרשו פתרון עבור ילדיהם. 

עו"ד רועי טובל אומר: "למקרה הזה קיימים גם צדדים משפטיים, בעיקר בהיבט בפגיעה בזכות לפרטיות וסודיות רפואית של הילד, אך גם לפוטנציאל הנזק החברתי והנפשי שעלול להיגרם לילד בעקבות חרמות, נידוי והתנכלות לאור החשיפה מחד, ומאידך, טענה לנזקים לילדי הכיתה בטענה של איבוד אמון במערכת והשלכות ארוכות טווח בתחום הנפשי.

משרדנו טיפל בתיק שנסגר לאחרונה אשר במרכזו ילד שעבר התעללות על ידי חבריו והמערכת ידעה ולא מנעה את האירועים. בגין אי המניעה והעלמת העין, פסק בית המשפט על משרד החינוך לפצות את הילד בסכום של מיליון ₪ בגין הנזק הנפשי שנגרם לו. כלומר, קיימים תקדימים".

"קל מאד לקחת סיפור כזה, להצטרף לאחד מצידי המתרס ולעשות דמוניזציה מוחלטת לצד השני.
אך אולי הלקח שלנו אמור להיות שונה, ודווקא בגלל גילם הצעיר של המעורבים מידת הרחמים היא זו שצריכה להתעורר אצלנו.

בואנו יום כיפור, אנחנו קוראים לכל עם ישראל, לגלות קצת יותר סובלנות, גם כלפי מי שדעותיו שונות. לגלות יותר חמלה, במיוחד כלפי אלה הזקוקים לה יותר מכל – הילדים, ולזכור שמאחורי חילוקי הדעות, הפערים, האתגרים והקושי, כולנו בני אדם, ויש לנו את הפריווילגיה האדירה לקבל ולסלוח". 

 

הכתבה נכתבה בשיתוף משרד בודיק קוכמן – טובל, עורכי דין ונוטריון.
לאתר המשרד

 

** האתר והמידע המופיע בו אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ו/או לכל ייעוץ מסוג שהוא, וכן אינו מהווה טיפול משפטי ו/או תחליף לטיפול משפטי מקצועי או אחר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *