אפריל 18, 2024

חדשות הגבעה

כל מה שקורה בגבעת שמואל

יום השיבוש הלאומי בגבעת שמואל

1 min read

אתמול (1 במרץ) היה יום השיבוש הלאומי בעקבות דיון נוסף על הרפורמה המשפטית. 

כ-300 תושבי גבעת שמואל נפגשו בכיכר שליד התיכון שברחוב גולדה, משם צעדו ברחוב בגין, המשיכו לשכונת רמת הדר וסיימו בקניון רוגובין.

המחאה הגיעה לגבעת שמואל לפני כשבועיים, כאשר מספר תושבים ארגנו מחאה בעיר בשעות הבוקר ליד בית הספר היסודי בן גוריון. המחאה בעירנו נוסדה תחת הכותרת "אין חינוך בלי דמוקרטיה" והופצה דרך הרשתות החברתיות – החל מקבוצות וואטסאפ של הורים וקבוצות עירוניות בפייסבוק, קבוצות חילוניות ודתיות ועד פתיחת קבוצות חדשות ייעודיות למחאה – של חילונים ודתיים כאחד. 

הייחוד של המחאה בגבעת שמואל היה החיבור בין חילוניים לדתיים בעיר שהתאחדו יחד תחת מסר אחד.

המחאה צפוייה לגדול בשבת הקרובה, כאשר שר התקשורת לשעבר, יועז הנדל, הכריז על הגעתו אף הוא. 

בראיון עם אחת ממובילות ההתארגנות למחאה, שושי מקורי, נאמר מטעמה: "אנחנו עם אחד, אנחנו נלחמים עבור מדינה ציונית ודמוקרטית, כפי שהאבות שלנו חלמו להקים. סבא וסבתא שלי היו ציונים. סבתא שלי ומשפחתה נמלטו באונייה האחרונה שיצאה מפולין טרם עליית היטלר לשלטון וכיבוש פולין. הם הצטרפו אל שורות האצ"ל – הם באו לארץ מתוך אמונה שלמה שזה המקום שלנו והם מתהפכים בקברם היום. אנחנו מקפידים שהאמירות יהיו חיוביות בלבד – כן לאיחוד, לעצור את הרפורמה, לא לשחיתות ולא לדיקטטורה. אין דיבורים כלל על חברי כנסת, סיעות, שלטים של מפלגות… בשביל שכולם יוכלו להגיע ולהרגיש בנוח. אני מאמינה בכל ליבי שנצליח, כל עוד נשמור על קו לא אלים אך יחד עם זאת תקיף"

בראיון עם יוגב ענר-הוד, ממארגני המחאה בגבעת שמואל, נאמר כי: "בנינו שותפות נהדרת בין חילונים לדתיים וזה גורם לחיבור המיוחד שיש בעיר הזאת – בין התושבים לבין מסרי המחאה שלנו. עם מסרי המחאה הצלחנו ליצור שייכות. ההתנגדות לרפורמה חוצה את כל האוכלוסיות: ימנים, שמאלנים, דתיים וחילונים שחרדים על עתיד המדינה. ההורים שלי עלו לארץ מתוך ציונות בלבד וכל החלומות נגוזים. ייצרנו בעיר שיתוף הפעולה נהדר. שושי קישרה אותנו להרבה אנשים בגבעת שמואל עצמה והקימה קבוצת וואטסאפ. כמובן תיאמנו את הכל עם המשטרה, ארגנו שלטים וסדרנים ויש המון רוח התנדבות, המון אחווה וזה היה מאוד מרגש. הרבה פעמים החילונים מרגישים לבד בעיר וזה מרגיש כאילו יכולה לצאת מגבעת שמואל בשורה גדולה – דתיים וחילונים כאחד".

שר התקשורת לשעבר, יועז הנדל. סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים
תושבי גבעת שמואל מוחאים נגד הרפורמה המשפטית ברחוב מנחם בגין
המחאה בגבעת שמואל תחת הכותרת "חילונים ודתיים כאחד"
תושבי גבעת שמואל צועדים ברחובות העיר במחאה נגד הרפורמה המשפטית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *