אפריל 20, 2024

חדשות הגבעה

כל מה שקורה בגבעת שמואל

גאווה לגבעת שמואל: "המורה של המדינה"

1 min read

בכל שנה מתקיים הפרוייקט "המורה של המדינה" שנערך על ידי הסתדרות המורים ובנק מסד. השנה מועמד אפרים דזבינסקי, תושב גבעת שמואל וגבאי בית הכנסת, בית מתתיהו.
אפרים הוא מורה לתנ"ך לכיתות י"א-י"ב באולפנת הרוא"ה. 

במסגרת הפרויקט "המורה של המדינה", נקרא הציבור להמליץ על המורה שלדעתם זכאי לזכות בתואר 'המורה של המדינה'.
לאחר תהליך מיון והערכה קפדניים של אנשי מקצוע, בוחרת ועדה ציבורית – בהשתתפות אישי חינוך, אקדמיה וספרות – חמישה מורים. לאלה יינתן התואר על תרומה ייחודית לקידום הישגים לימודיים; חינוך לערכים חברתיים, לערכי תרבות, רב-תרבותיות ודמוקרטיה;התייחסות לשונות בין התלמידים ומתן מענה אישי לכל תלמיד על-פי צרכיו. כמו כן, יבחנו המורים גם על מתן דוגמה אישית ותרומה ייחודית לעיצוב האישיות של תלמידיו.

אפרים דזבינסקי מאולפנת הרוא"ה

בשיחה עם אפרים אמר: "אני יליד הארץ, את לימודי התעודה עשיתי לתואר ראשון בתנ"ך וגיאוגרפיה, המשכתי תואר שני ובהמשך  התחלתי לימודיי לתואר שלישי בתנ"ך באוניברסיטת בר-אילן, לצערי פקדו אותי שני אסונות, מות בני הצעיר ואחרי כחמש שנים נפטרה אשתי (הראשונה)ולכן סיימתי רק בתואר שני אני רואה בחינוך מטרה חשובה לחינוך הדור הצעיר, משתדל לעזור לתלמיד והתלמידה לסלול כוון בחיים. המוטו שלי הוא "חינוך בחיוך", ללמד בצורה רצינית עם חיוך. להיות מורה חבר ולהשתדל להקל עד כמה שאפשר את הלימוד. השיעורים מועברים באווירה של כיף עם העשרה וידע , כשהמטרה לחנך לערכים יהודיים ואנושים עם כוון של קיום מצוות וערכי התנהגות בסיסיים. אגב לאשתי הנוכחית יש שתי בנות וכלה שהיו תלמידותיי ועל זה כבר נאמר, השקעה לטווח הארוך….".

תלמידתו של אפרים מספרת עליו: "אפרים הוא מורה בחסד ואיש מקסים ומיוחד, את השיעורים תמיד העביר בסבלנות ובמקצוענות ועם הרבה הומור. הוא נהג לספר לפחות בדיחה אחת בכל שיעור וגם איתגר אותנו בכך שאם בדף המבחן נכתוב בדיחה שווה -נקבל ממנו בונוס של 5 נקודות,
אפרים הוא איש של ערכים ומורשת, איש אמונה ותמיד היטיב לדרוש דרשות בנושאי קודש ופרשת שבוע, הוא אוהב את ארץ ישראל, חובב טיולים ואפילו הדריך טיולים בארץ ובחו"ל בחופשות של משרד החינוך, הוא איש בעל מוסר עבודה גבוה ביותר למרות שחווה בחייו טרגדיות ומכאוב, תמיד הסתובב עם חיוך על הפנים ושידר טוב ואופטימיות, הוא תמיד כיבד מאד את התלמידות שלו,ניהל את השיעורים באווירה כייפית ונעימה והיה לו חשוב מאד שהחומר יהיה מובן. 

אהבתו לארץ ישראל , למורשת היהודית ולקודשי ישראל באה לידי ביטוי במקצועות אותם לימד והיה ניכר שהוא מחובר לחומר ומזדהה עם הערכים. אפרים הוא דוגמא ומופת לאיש חינוך שחי את העבודה שלו ומתנהל ביומיום על פי הערכים שעל פיהם הוא חינך אותנו-השלווה שלו,הרוגע ודרך הארץ ראויים לציון. בנוסף, בעמידתו האיתנה למול אתגרי החיים העביר לנו, התלמידים מסר של התחזקות והתמדה בשגרת היומיום ככלי תרפוטי ממש".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *