מאי 3, 2024

חדשות הגבעה

כל מה שקורה בגבעת שמואל

ילד בן 4 הותקף על ידי כלב משוטט בגבעת שמואל

1 min read

ילד בן 4 הותקף על ידי כלב משוטט שהתנפל עליו בפארק רמון. אביו אלעד מספר: "הכלב נסוג רק ברגע שעמד לחטוף ממני את הבעיטה שנועדה להפריד בין הלסת שלו לילד".

הכלב שתקף ילד בן 4 בפארק רמון. לקוח מאתר רשת חברתי.

לכל העדכונים גם בוואטסאפ – הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו

(ע"י לחיצה על האייקון הירוק)

אולגה, תושבת הגבעה, מגיבה על תמונת הכלב שתקף את הילד של אלעד ומספרת כי הכלב הזה משוטט כל ערב כבר מאוגוסט ברחבי העיר. כמה פעמים שהוא נכנס לחדר האשפה בבניין שלה והרג את החתולים.

עומר, תושב הגבעה לשעבר, מספר לנו על עוד מקרה של ניסיון תקיפה: "ראיתי ילדות קטנות הולכות ברחוב ולפתע כלב גדול ומפחיד החל להתקרב אליהן". עומר מספר כי הן ניסו לברוח אך הוא המשיך בשלו ועקב אחריהן. "אני לא ראיתי מה היה בסוף, מקווה שלא קרה להן כלום".

אילוסטרציה מאתר "pixabay".

ורדה, תושבת גבעת שמואל, מוסיפה על הבעיות שגורמים הכלבים המשוטטים ואומרת כי בתקופה האחרונה היא נתקלה בהרבה צואות של כלבים ברחובות וגינות העיר.

 מעיריית גבעת שמואל לא נמסרה תגובה.

על הסכנות הכרוכות בתקיפת כלב משוטט מספרת לנו הוטרינרית דוקטור עדן פוגל: "ככלל , כל נשיכה של בעל חיים עלולה להיות מסוכנת. בנוסף לפגיעה הפיזית אשר אמורה להיות מטופלת בחדר מיון (תפירת חתכים וכו'), ישנה הפגיעה הזיהומית.
 נשיכה של כלב או חתול אינה "סטרילית". בחלל הפה או בציפורניים ישנם חיידקים שונים העלולים לגרום לסיבוכים על רקע זיהומי .

כידוע, כל כלב משוטט חשוד ככלב העלול להפיץ כלבת. במקרה שהכלב משוטט תקופה ארוכה יש להתייחס למקרה בחשדנות אך לא בפאניקה מוגזמת. אנשים אשר נושכו חייבים לגשת למיון ובמידת הצורך לקבל טיפול מונע נגד טטנוס ואולי נגד כלבת. רק רופא המיון בשיתוף משרד הבריאות יחליט על הטיפול הדרוש".

הכלבה של דורית בטיול עם המשפחה. לקוח מאתר רשת חברתי.
דורית לוין, תושבת הגבעה, מספרת על אחת הסיבות לתופעה בעיר: "כשהסתיים עידן הסגרים, ולצערי שמעתי שזה קורה גם בתקופה זו, משפחות נוטשות את כלביהן כי מצאו "אחלה דיל טיסה".
בטוחני שהמשפחות שמעו על אופציות של פנסיון כלבים ואני תוהה: אין כסף לפנסיון אבל יש כסף לטיול בחול? 
לנטוש כלב זה "לשכוח" אותו ביער, בקיבוץ או בפתח של "צער בעלי חיים".
הרבה מהכלבים הללו לא שורדים (פשוט כי הם לא כלבי בר שיודעים להסתדר בחיק הטבע). חלקם נדרסים (כי לא פיתחו את אינסטינקט "הסכנה"),
חלקם שובתים רעב מצער/ דכאון ומתים.
החלק הנותר ברוב המקרים מאבד את שמחת החיים ומסיים את חייו בכלוב קטן ועלוב".
דורית מסיימת בבקשה: "לפני שאתם ממהרים להכניס כלב הביתה, תעצרו ותחשבו: האם אתם מתחייבים לטפל בו במסירות ואהבה, גם כשלא תמיד נוח ומתאים?
האם אתם מתחייבים להיות לו למשפחה אוהבת עד יומו האחרון?
את ילדכם לא תפקירו כשתתקלו ב -"דיל שווה", אז הגיע הזמן שתנהגו כך גם עם כלבכם".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *