אפריל 28, 2024

חדשות הגבעה

כל מה שקורה בגבעת שמואל

מסוף אוטובוסים חדש בכניסה לגבעת שמואל יוצא לדרך

1 min read

בשנים האחרונות תכננה עיריית בני ברק בניית מסוף אוטובוסים חדש בגשר "קולה קולה" הסמוך לגבעת שמואל, מה שצפוי לגרום להחמרת העומסים בכבישים וזאת באזור שנחשב מהפקוקים במדינה גם כך.
עיריית גבעת שמואל שמה לב מאוחר מדי לתכנית (רק כשנתיים לאחר הגשת הבקשה על בניית המסוף) ולאחר שהגישה ערער על התכנית הוועדה המחוזית החליטה לדחותו. 
תושבי בני ברק והעומד בראשם כמובן מרוצים מההחלטה שכן השירות לתושבי בני ברק יהיה טוב יותר.

לקוח מאתר "pixabay"

לכל העדכונים גם בוואטסאפ – הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו

(ע"י לחיצה על האייקון הירוק)

מסוף האוטובוסים יוקם מתחת לגשר "קוקה קולה" הסמוך לכביש 4 שהינו אחד מהכבישים העמוסים והפקוקים בישראל. גשר זה הוא הנתיב היחיד שמקשר בין שתי הערים הסמוכות: בני ברק ממערב, וגבעת שמואל ממזרח. 

בתאריך 13/7/18 פורסמה למתן תוקף תכנית מתאר כוללנית בבני ברק אשר התכנון בה הוא הקמת תשעה מסופים תחבורתיים ברחבי העיר. אחד המסופים צפוי להבנות בגשר "קוקה קולה", כביש גהה. המסוף צפוי להשתרע על שטח של 3.5 דונם במבנה דו קומתי.

עקב בניית המסוף החדש צפויים להסגר נתיבים בכביש, מה שישאיר לרכבים הפרטיים רק נתיב אחד לכל כיוון נסיעה. 
בנוסף לסגירת הנתיבים צריך להוסיף את המוניות והאוטובוסים הרבים אשר יצאו וייכנסו אל המסוף, מה שצפוי לגרום לצומת להיות עוד יותר פקוק מהמצב הנוכחי.

הבעיה לא נגמרת ביציאה ובכניסה מגבעת שמואל, אלא גם צפויה להשפיע על התנועה בעיר.
רכבים רבים יעמדו בזמן שהנהגים יחכו שהצומת יתפנה, מה שיוביל לשיירת רכבים ארוכה אשר תכנס גם לשטח העיר ותשפיע על התנועה בה, דבר שללא ספק יוריד מרמת איכות החיים של התושבים.

רק אחרי למעלה מכשנתיים שהתוכנית למסוף האוטובוסים קודמה בוועדות ובגופי התכנון השונים, עיריית גבעת שמואל הגישה ערער על התוכנית בטענה שהתוכנית תתרום לתושבי בני ברק אך תפגע בתושבי גבעת שמואל ובתושבי ערים אחרות אשר נוסעים בכביש כדי להגיע למקומות אחרים. בערער נטען שהמסוף מכיל קווים עירוניים בעיר בני ברק וקווים חוץ עירוניים, בעוד שתושבי גבעת שמואל לא יוכלו למצוא בו קווים עירוניים של העיר גבעת שמואל.

לקוח מאתר "pixabay"

כמו כן הוועדה טענה כי בניית המסוף תפגע בתחומים נוספים באזור, כמו הצרת המדרכות והגבלת התנועה של רוכבי האופניים.

הוועדה המחוזית דחתה את טענות עיריית גבעת שמואל אשר עלו בערער וטענה כי התכנית לא צפויה להוסיף נפחי תנועה משמעותיים לגשר כפי שעולה מבדיקת המיקרוסימולציה שביצעו גורמי המקצוע במשרד התחבורה. 

בנוסף, הוועדה אמרה שהמחלף אינו מבטל נתיב תנועה שלם אלא רק מקטע מסוים שלו. הוועדה ציינה כי התכנית מרחיבה חלק מהמדרכות בסביבת המסוף ומותירה את המצב בהתאם לאילוצי השטח.

לטענת הוועדה, הסדרי החניות לאופניים ולרכבים פרטיים יתואם עם משרד התחבורה לפני תחילת בניית המסוף. הוועדה דחתה את הטענה כי המסוף ישרת רק את תושבי בני ברק ואמרה כי אם יהיה ביקוש יעברו בו גם קווים עירוניים של העיר גבעת שמואל.

הוועדה המקומית גם היא הגיבה וטענה כי העוררת (עיריית גבעת שמואל) אינה "רשות מקומית הנוגעת בדבר".
הוועדה טענה כי התוכנית צפויה להקל על עומסי התחבורה הקיימים באזור הגשר, וזאת בנוסף ליצירת ממשק עם מסלול המתע"ן המתוכנן ולשיפור מערך התחבורה והשירותים שמהם נהנים תושבי האזור כולו, לרבות תושבי העיר גבעת שמואל. 

בין היתר טענה הוועדה כי בניית המסוף צפויה להוריד את העומס בגשר וכי בניית המסוף תגביר את השימוש בתחבורה הציבורית, מה שיצמצם את זיהום האוויר. 
הוועדה ציינה גם כי אמנם רוב הקווים ישרתו את תושבי בני ברק כי להם יש צורך גדול יותר בתחבורה הציבורית, אך המסוף יוכל לשרת גם את תושבי העיר גבעת שמואל בקווים עירוניים אם יהיה ביקוש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *